Dominiek Savio Instituut

U bent hier

U bent hier

What's Up - de vakantiewerking heeft een nieuw logo!

nieuw logo vakantiewerking secundair onderwijs

Tijdens bepaalde weken in de vakantieperiodes kunnen jongeren zich inschrijven in de vakantiewerking van Dominiek Savio om deel te nemen aan diverse activiteiten. Voor de zoektocht naar een hippe en coole naam en daarbij passend logo werd een wedstrijd uitgeschreven. Jaan Peene, 15 jaar, werd de uiteindelijke winnaar.

Jaan aan het woord:

"Op een dag kwam ik binnen in de leefgroep en ik verkeerde in prima stemming.
Ik riep heel luid; What's up !!! bedoelend 'Hoe gaat het hier'?
De begeleidster reageerde hierop: Ha Jaan, is dat je nieuwe naam voor de vakantiewerking?
Eerst zei ik nee, maar eigenlijk vond ik het geen slecht idee.

What's up is gangbaar taalgebruik bij jongeren waarmee ze informeren hoe het met elkaar gaat, zeg maar een soort van begroeting.

Ik begon met het ontwerp van het logo. Al vlug kwam de letter W, de eerste letter van het logo. Om het 2e deel van de naam 'UP' te accentueren voegde ik een pijl toe die dwars door de letter W heen gaat en naar boven wijst. De vele activiteiten in de werking maken ons blij en tillen ons op. Vaak denken we dat bepaalde dingen niet zullen lukken of dat we er niet zullen in slagen, maar dan lukt het toch en dat geeft ons een enorme boost en maakt ons happy.

Jaan wint logowedstrijd vakantiewerkingOnder het logo shreef ik het zinnetje 'De nummer 1 in activiteiten'.  Hiermee zetten we de toffe activiteiten in de kijker. Iedereen helpt en denkt enthousiast mee, zowel de jongeren als de begeleiders en therapeuten. Je zou kunnen zeggen dat we hiervoor een medaille verdienen en trots mogen zijn op wat we doen! Het logo stelt de vorm van een medaille voor waarbij het uiteinde van de pijl symbool staat voor het lintje dat aan een medaille hangt.

What's up heeft veel gelijkenissen met de bekende app What's app. Hiermee stuur je foto's en video's naar vrienden, ook is er een chatfunctie. Net als What's app wil what's up mensen met elkaar verbinden, maar dan meer met de nadruk op samenzijn en samen dingen doen."

De naam en het logo werden tijdens het paasverlof officieel in gebruik genomen met als doel de naambekendheid te vergroten binnen Dienstencentrum GID(t)S, maar ook erbuiten. Geregeld doet de vakantiewerking beroep op externe organisaties voor een activiteit of workshop. De naam en het logo komen op de briefwisseling en het mailverkeer.